Simployer etterfølger­planlegging

Forenkler risiko- og sannsynlighetsvurdering på medarbeidernivå.

  • Kartlegger nøkkelroller og kritisk kompetanse i organisasjonen
  • Gir ledere, HR og ledelse bedre oversikt, kontroll og beslutningsgrunnlag
  • Sikrer at kritisk kompetanse blir værende i virksomheten

Book demo

En enklere arbeidshverdag med god etterfølgerplanlegging

Kontinuerlig arbeid med etterfølgerplanlegging (succession planning) bidrar til at virksomheten unngår unødvendige kostnader og nedgang i produksjon når nøkkelpersoner slutter. Simployer etterfølgerplanlegging er et strategisk verktøy for administrasjon av nøkkelpersoner som reduserer sårbarhet ved tap av kritisk kompetanse.

Modulen gir en visuell oversikt over nøkkelroller slik at HR og ledelse enkelt kan stake ut en kurs for fremtiden, overføre viktig kompetanse, og unngå utfordringene som oppstår når noen slutter uten at det foreligger en direkte etterfølger.

Verktøyets 9-trinnsmodell lar deg visualisere risiko og effekt opp mot den ansattes potensiale og ytelse. Dette gjør det enkelt å fange opp potensielt tap av kompetanse.

Simployer etterfølgerplanlegging

Modulen kan også benyttes til effektiv planlegging av permitteringer

I krevende tider er det mange virksomheter som har fått vesentlig redusert næringsgrunnlag, og permittering er et nødvendig tiltak for mange. Permittering handler om å redusere kostnader samtidig som man klarer å levere sine tjenester. I krevende situasjoner er det viktig å handle raskt. Det anbefales å gjøre en kartlegging av kompetansen på individnivå, ikke kun på avdelingsnivå, for å unngå å permittere kritisk kompetanse.

Simployer har tilpasset modulen for etterfølgerplanlegging til å også fungere som et støtteverktøy under arbeid med permittering, basert på eksisterende funksjonalitet i modulen.

Essential / Professional / Enterprise

Usikker på hva du skal velge, eller hva din bedrift trenger? Vi har gjort det enkelt for deg og satt sammen HRM-pakker med essensielle moduler. Denne modulen er en del av én eller flere pakkeløsninger.

Les mer her

Hva er Simployer HRM?

Simployer HRM-system gjør det enkelt å være en god arbeidsgiver, slik at du kan bruke tiden på verdiskapning og utvikling av virksomheten. Vårt fleksible, modulbaserte HRM-system digitaliserer, effektiviserer og profesjonaliserer interne rutiner og prosesser mellom medarbeidere, ledere og HR. Praktiske verktøy som gir en mer effektiv arbeidshverdag er tidsbesparende og sikrer enhetlige prosesser i virksomheten.
Mer om Simployer HRM-system

Simployer HRM er modulbasert og fleksibel

Systemet består av en rekke moduler laget for å gjøre arbeidsdagen enklere for HR, ledere og medarbeidere.  Uansett hvordan behovet deres er i dag, så kan det være greit å vite at det er enkelt å bygge ut Simployer med flere moduler dersom ting endrer seg.
Se alle moduler

Hvorfor velge Simployer HRM?

Vil du vite mer om fordelene ved Simployer etterfølgerplanlegging?

Hei! Vurderer dere å digitalisere og effektivisere HR? Kanskje er dere kommet såpass langt i prosessen at dere vurderer ulike løsninger? Eller ønsker dere en demo og et tilbud? Hvis du fyller inn skjemaet, så tar jeg eller en av mine kolleger kontakt med deg for en uforpliktende prat.

Book demo

Vi høres!
Hilsen Katrine Mæland


Få bedre datakvalitet med integrasjon

Simployer tilbyr fleksibel tilgang til HR-data gjennom integrasjoner med mange av de ledende forretningssystemene i Skandinavia. Dataflyt og integrasjoner etableres i henhold til en standard beskrivelse for overføring av data mellom Simployer og andre systemer.

Se hva du kan integrere


Simployer for IT

Simployer kan spille en betydelig rolle i virksomheters IT-strategi. Den typiske suksessformelen er å bruke HR-systemet som master på data om person og organisasjon. Dette leveres i en sikker løsning, som samtidig er fleksibel med «API first» som mantra for arkitekturen.

Les mer om arkitektur, sikkerhet osv.

La oss kontakte deg!

Fyll ut skjemaet, og vi kontakter deg helt uforpliktende. 

Jeg godtar Simployers vilkår ved å sende inn dette skjemaet.