Simployer HRM

Simployer sykefraværsoppfølging

Sikrer god, effektiv og enhetlig lederoppfølging av syke medarbeidere.

Book demo

En enklere arbeidshverdag

  • Bistår ledere i henhold til beste praksis og gjeldende lovverk
  • Dokumenterer all aktivitet og dialog gjennom hele sykefraværet
  • Støtter elektronisk innsending av oppfølgingsplan til NAV

Simployer sykefraværsoppfølging gir ledere systemstøtte med oversikt over frister og oppgaver knyttet til et sykefravær.

Allerede første fraværsdag etableres en tidslinje i systemet som viser lederen hva som skal gjøres, til hvilket tidspunkt, og hvordan, og hver oppgave varsles per epost.

Lederen får praktisk veiledning i henhold til gjeldende regelverk og beste praksis. Dette bidrar til riktig oppfølging av sykefravær etter enhetlig metodikk og kvalitet, uavhengig av hvem som utfører oppgavene. Gjennom hele sykefraværet kan lederen dokumentere all aktivitet og dialog i systemet via mobil og PC.

Integrasjon mot NAV/Altinn

Elektronisk innsending av oppfølgingsplan til NAV og mottak av digitale sykmeldinger

Systemet kan integreres med NAV/Altinn ved hjelp av et virksomhetssertifikat. Fordelen er at administrator slipper å logge inn i Altinn for å hente og distribuere sykmeldinger.

Verktøyet sjekker hver time om det er kommet nye sykmeldinger til virksomheten, og gjør sykmeldingen tilgjengelig for den sykmeldtes leder. Digitale oppfølgingsplaner kan sendes direkte til NAV og lege fra Simployer.

Simployer sykefraværsoppfølging passer godt sammen med: 


Simployer personalregister
 
Selve grunnsteinen i HRM-systemet som samler, strukturerer og sikrer informasjon om medarbeiderne.


Simployer sykefravær 
Digitaliserer, effektiviserer og støtter håndtering av sykefravær.


Book demo

Essential / Professional / Enterprise

Usikker på hva du skal velge, eller hva din bedrift trenger? Vi har gjort det enkelt for deg og satt sammen HRM-pakker med essensielle moduler. Denne modulen er en del av én eller flere pakkeløsninger.

Les mer her

Hva er Simployer HRM?

Simployer HRM-system gjør det enkelt å være en god arbeidsgiver, slik at du kan bruke tiden på verdiskapning og utvikling av virksomheten. Vårt fleksible, modulbaserte HRM-system digitaliserer, effektiviserer og profesjonaliserer interne rutiner og prosesser mellom medarbeidere, ledere og HR. Praktiske verktøy som gir en mer effektiv arbeidshverdag er tidsbesparende og sikrer enhetlige prosesser i virksomheten.
Mer om Simployer HRM-system

Modulbasert og fleksibel

Systemet består av en rekke moduler laget for å gjøre arbeidsdagen enklere for HR, ledere og medarbeidere.  Uansett hvordan behovet deres er i dag, så kan det være greit å vite at det er enkelt å bygge ut Simployer med flere moduler dersom ting endrer seg.
Se alle moduler

Hvorfor velge Simployer HRM?


Få bedre datakvalitet med integrasjon

Simployer tilbyr fleksibel tilgang til HR-data gjennom integrasjoner med mange av de ledende forretningssystemene i Skandinavia. Dataflyt og integrasjoner etableres i henhold til en standard beskrivelse for overføring av data mellom Simployer og andre systemer.

Se hva du kan integrere


Simployer for IT

Simployer kan spille en betydelig rolle i virksomheters IT-strategi. Den typiske suksessformelen er å bruke HR-systemet som master på data om person og organisasjon. Dette leveres i en sikker løsning, som samtidig er fleksibel med «API first» som mantra for arkitekturen.

Les mer om arkitektur, sikkerhet osv.

Vil du vite mer om fordelene ved Simployer sykefraværsoppfølging?

Hei! Vurderer dere å digitalisere og effektivisere HR? Kanskje er dere kommet såpass langt i prosessen at dere vurderer ulike løsninger? Eller ønsker dere en demo og et tilbud? Hvis du fyller ut skjemaet, så tar jeg eller en av mine kolleger kontakt med deg for en uforpliktende prat.

Hilsen Henrik Malmström