Kundehistorie:

Oluf Lorentzen

Oluf Lorentzen AS har siden 1869 vært en stolt importør av utsøkte smaker fra hele verden, og er i dag landets fremste leverandør av førsteklasses matvarer til dagligvare- og storkjøkkenmarkedet. Produktsortimentet teller nesten 3 000 varelinjer.

Oluf Lorentzen er i dag nærmere 100 medarbeidere med ett felles mål: Å tilby kundene utsøkte smaker gjennom et bredt produktsortiment der kvalitet og god service står i sentrum.

Simployer HRM er et utrolig godt verktøy for oss. Alle ansatte har oversikt over egen ferie, sykefravær og personalinformasjon og dokumenter.
Anne Grete Wettergreen / HR-ansvarlig, Oluf Lorentzen

Tekstversjon av intervjuet i videoen:

– Oluf Lorentzen er en grossistbedrift som har holdt på siden 1869, og som er familieeid fortsatt. Vi har i stor grad import av varer fra utlandet til hele Norges land, og er cirka 100 ansatte per i dag, sier HR-ansvarlig Anne Grete Wettergreen i Oluf Lorentzen.

– Godt personalarbeid er å ha alle ansatte tett knyttet til seg til enhver tid, god dialog både med meg som HR-ansvarlig og påse at de har det de trenger i forhold til sin stilling og sin arbeidsplass. Simployer er et utrolig godt verktøy for oss, vi har hatt det med oss i ganske mange år. Alle ansatte har sin egen portal der, hvor de ser full oversikt over sin egen situasjon med informasjon både om hva de har av ferie, sykefravær og andre opplysninger som de har liggende inne av dokumenter som vi har gått igjennom. Det er rett og slett et godt arkiv og en god opplysningsplattform for alle ansatte. Håndbøkene er jo også knyttet inn i Simployer, sånn at de kan gå direkte inn der både på personalhåndbok og HMS-håndbok. Det betyr at alle ansatte har mulighet til å gå på håndbøkene på sin egen PC om de er et annet sted i verden hvor det er nettverk, og også på en app på mobilen. Så de har så og si tilgang til det uansett hvor de måtte være. Det synes jeg er en flott greie. Tilbakemeldingen fra de ansatte, lederne og de som bruker hele verktøyet vårt er veldig god. Jeg får bare positive tilbakemeldinger om at det er så enkelt å ha egen oversikt i stedet for å måtte ringe meg. Jeg synes jo det er litt trist, for det blir jo mye mindre samtaler, men da snakker vi om andre ting når det først kommer på banen, sier Wettergreen.

Salgsleder Åsa Landing er også tilfreds med Simployer:

– Det har veldig stor verdi, fordi du har full kontroll. Før lurte du kanskje på hvor mange dager du har igjen eller når la jeg inn ferien sist, eller har jeg booket noen andre ting, eller har jeg registrert reiseregningen min, eller har jeg utskrift fra den eller har jeg fått penger? Det er mange sånne spørsmål man har, så kan man bare gå inn der og få full kontroll. Ettersom jeg er leder er det veldig greit å gå inn og titte på hvem som er på jobben og hvem som ikke er på jobben.

– Simployer og håndbøker gjør at absolutt alle i bedriften som har tilgang til sine moduler har tilgang til akkurat den samme informasjonen, så det er ingen som sitter med en versjon og en annen med en annen versjon. Det er flott. For meg som HR-ansvarlig er verdien rett og slett at jeg har veldig god oversikt til enhver tid uten å måtte gå fra pulten og ned i mapper og bla igjennom saker og ting for å finne det jeg skal ha, oppsummerer HR-ansvarlig Wettergreen.

Moduler fra Simployer:

  • Personalsystem
  • Kompetanse
  • Personalhåndbok
  • HMS-håndbok
  • Avvik
  • HMS-prosesser
  • Faghjelp
  • Abonnement på digitale kurs