God relasjon med ansatte - mer enn en klem

8 av 10 sier at det er viktig at arbeidsgiveren ser de som et menneske, ikke bare som en ansatt. Dessverre er det under halvparten av alle ansatte som opplever at arbeidsgiveren sin gjør nettopp det.
Stine Hildebrandt, Customer Success Manager mandag 30. oktober 2023
Lesetid: 2 Minutter

Denne bloggposten er opprinnelig et innlegg på LinkedIn og reflekterer forfatterens meninger. 

Tallene er hentet fra det globale forsknings- og rådgivingsselskapet Gartner.

Du skaper en positiv endring på folks resultater og engasjement ved å legge om til en mer medfølende, snill og inkluderende lederstil. But I kid you not. Det å være en relasjonsleder og bli kjent med folka dine, handler ikke om å dele ut flest mulig klemmer.

👩‍👧‍👦Lars har 3 barn under 6 år. For han er hverdagen uforutsigbar en liten stund. Du vet at når tiden er inne, trenger han nye utfordringer på jobb. Men ikke akkurat nå, fordi han har nok med omgangssyke på dag 8.

💔Truls skal skilles. Du ser at han har det tøft, men han har fortalt at jobb er hans fristed, og at han trenger å være her. Det er ikke sikkert at han presterer på topp. Det er greit, og det har du fortalt.

🎓Martin ønsker å utvikle seg videre. Sammen har dere lagt en plan som til slutt gjør at du kan miste han til en annen avdeling. For du vet om flere konkurrenter som vil utvikle Martin. Det viktigste er at han blir.

🎄Kaja har ikke barn. Det betyr ikke at hun automatisk ønsker å jobbe alle ferier, helligdager, kvelder og helger likevel. Hun har også rett på å reise hjem til jul, så hun også kan være med sin familie.

🐘Lene har alltid vært veldig glad og engasjert på jobb. Nå er hun brått blitt stille og mutt. Du merker at noe er galt, og jobber for å finne ut av hva det er, før en annen arbeidsgiver gjør det.

Det er vanskelig å skape ekte relasjoner med folka dine, hvis du bare bryr deg på solskinnsdagene.

Det er vanskelig å skape ekte relasjoner med folka dine, hvis du bare bryr deg på solskinnsdagene. Folk har forskjellige behov, med forskjellig bagasje. Men det holder ikke bare å SI at du bryr deg, hvis alt du tilbyr når shit hits the fan, er en klemz.

Folk bryr seg ikke om hvor mye du vet, til de vet hvor mye du bryr deg.

Stine Hildebrandt

Customer Success Manager