Simployer GroupSimployer SverigeSimployer DanmarkSimployer Tech Polska
Simployer kan spille en betydelig rolle i virksomheters IT-strategi. Den typiske suksessformelen er å bruke HR-systemet som master på data om person og organisasjon. Dette leveres i en sikker løsning, som samtidig er fleksibel med «API first» som mantra for arkitekturen.
Se populære webinarer og last ned e-bøker, plansjer og rapporter - helt gratis, hvis du allerede har eller lager deg en Simployer-bruker!
Han tror at store deler av næringslivet finner andre løsninger og benytter seg av dagens teknologi og elektroniske kommunikasjonsløsninger for å gjøre skaden minst mulig. Tap som følge av at møter, events eller andre arrangementer ikke kan gjennomføres, blir ikke dekket.
- If har trolig heller ikke forsikringsprodukter som dekker slike tap, sier informasjonsdirektør i If, Jack Frostad. Dermed må næringslivet selv bære de eventuelle merkostnader de blir påført på grunn av vulkanutbruddet på Island.
Sitter i møter
Flere større bedrifter som Nyhetsmagasinet Kompetanse var i kontakt med i formiddagstimene, satt i møter og diskuterte konsekvenser og løsninger i forbindelse med flysituasjonen. Det er foreløpig ikke klart hvor store tap det er snakk om eller hvem som til sist sitter med regningen.
Ingen kompensasjon
Når det gjelder selve flyreisen gir de nye EU-reglene flypassasjerene rett til refusjon, mat og ved behov for hotellopphold. Forbrukerrådet bekrefter at reglene gjelder for norske passasjerer, men likevel ikke alltid. Det finnes unntak ved lengre reiser som krever mellomlandinger og når billettene for de enkelte strekningene ikke er kjøpt samlet.
Direktør Harald S. Hollerud i Europeiske Reiseforsikring sier at det er viktig å presisere at Europeiske sine kunder ikke skal bli skadelidende som følge av denne hendelsen.
- Vi ser at det er noen situasjoner hvor kunden kan få ekstrautgifter til opphold som ikke dekkes av andre aktører. Da går vi inn og dekker dette, slik at kunden ikke skal bli skadelidende, sier Hollerud.
- I henhold til EU-reglene for situasjoner som denne er det flyselskapene som er ansvarlige. Men de merutgiftene til opphold våre kunder vil få relatert til reisen sin, og som flyselskapene ikke dekker, vil vi som hovedregel dekke, sier han.
Vi sender ut gratis nyhetsbrev hver uke, med relevante nyheter for deg som er leder eller jobber med HR, personal, lønn, økonomi eller HMS.
Meld deg på ved å fylle ut skjemaet nedenfor - du kan når som helst melde deg av.
Ved å sende inn skjemaet godtar du våre vilkår
Simployer AS
Tlf.: 69 97 17 00
E-post: info.no@simployer.com
Adresse:
Kalnesveien 5
1712 Grålum
Mer kontaktinformasjon ›
© 2023 - Simployer AS