Direktesendt kurs

Støtt ansatte med dårlig råd - slik sikrer du et trygt og produktivt arbeidsmiljø!

Sosiale og økonomiske tiltak og eksempler på hvordan du går frem i praksis

Når økte priser på mat, strøm, lån og andre levekostnader preger folks økonomi, er det mange som sliter i stillhet. Nordmenn er tradisjonelt private om egen økonomi, men du kan være sikker på at en vanskelig økonomisk situasjon er en stor utfordring som preger hverdagen - også på jobb! I dette kurset lærer du hva du som arbeidsgiver kan og bør gjøre for å støtte ansatte med dårlig råd. Du får oversikt over konkrete sosiale, praktiske og økonomiske tiltak som bidrar til å ivareta et trygt og produktivt arbeidsmiljø - og tips til hvordan å gjennomføre dem. 

Direktesendt kurs

13.02.25 10:00 1 time Ledige plasser
Gå til påmelding kr. 1 490,- (unntatt MVA)
Inngår også i abonnement:
HR Lønn

Course Rating

0/5

Dette lærer du:

  • Hvordan du gjennomfører vanskelige samtaler og snakker om privatøkonomi med ansatte
  • Hvordan du bygger en kultur med lav terskel for å ta opp vanskelige temaer   
  • Om eksterne ressurser og støtteordninger som ansatte kan dra nytte av   
  • Om regler og rutiner for intern informasjonsflyt og utfordringer med personvern 
  • Hvilke skattemessige konsekvenser ulike økonomiske tiltak kan gi

Les mer

Økonomisk uhelse påvirker ansatte og produktivitet  
Til tross for at de økonomiske prognosene for 2025 ser lysere ut enn hva de har gjort på lang tid, lever vi i en dyrtid hvor mange opplever økonomiske utfordringer som følge av høy rente, høy inflasjon, svak krone og stadig økte kostnader. Det er ikke unaturlig at dette påvirker trivsel, motivasjon og produktivitet hos norske arbeidstakere. 

 

Derfor bør du som arbeidsgiver støtte dine ansatte! 
Det er likevel mange grep du som arbeidsgiver eller leder kan gjøre for å ivareta et trygt og produktivt arbeidsmiljø. I dette kurset gjennomgår vi hvordan du kan skape en kultur med lav terskel for å be om råd og hjelp fra leder og HR.  Hva kan du gjøre forebyggende, for å unngå at ansatte havner i en økonomisk vanskelig situasjon, og hvordan kan du ta tak i ulike situasjoner som oppstår? I dette kurset vil du lære om samspillet mellom HR og økonomi, internkommunikasjon og hvilke konkrete tiltak som kan benyttes.  

Product Program

Program

Praktisk informasjon

Hvem passer dette for?

For deg som er HR-medarbeider eller lønnsmedarbeider

Etterutdanningstimer

Regnskapsfører: 0,5t skatt/avgift + 0,5t rettslære. Revisor: 0,5t skatt + 0,5t annet

Product instructors

Kursholdere

Fam Camilla Viksand Manson

Fam Camilla Viksand Manson

Fam har en Bachelor i Sosiologi fra Universitetet i Oslo og en master i HR fra Griffith University i Brisbane, Australia. Hun har flere års erfaring fra HR-feltet, blant annet 10 år som HR-ansvarlig i privat sektor. I tillegg har hun erfaring med ulike HR-problemstillinger i arbeid som tillitsvalgt.

Espen Øren

Espen Øren

Espen startet som rådgiver hos Simployer i 2011. Han har en bachelor i økonomi og administrasjon, og har tidligere arbeidserfaring fra Skatteetaten, og som revisor og økonomicontroller.