Driftsmeldinger

Her finner du driftsmeldinger og kjente feil distribuert av Customer Care. For info om kristiske feil, driftsavbrudd og planlagt vedlikehold, se Statusmeldinger og planlagt vedlikehold for Simployer HRM 

Alt Åpen Løst

Telefonsupport Faghjelp og Tid & plan

22.06.2022
Åpen
Permalink

I forbindelse med implementering av nytt telefonsystem, kan man oppleve enkelte oppstartsutfordringer. Vi jobber kontinuerlig med å få bukt med disse utfordringene, og takker for tålmodigheten. 

Min support fungerer som normalt.

Feilmelding ved innlogging

22.06.2022
Løst - 28.06.2022 12.00
Permalink

Noen brukere får feilmeldingen Service unavailable første gang de logger inn. Dette er meldt til våre utviklere. 

Kortsiktig løsning er å oppdatere siden (Klikk F5). 

Treghet i Simployer HRM

20.06.2022
Løst - 29.06.2022 12.00
Permalink

Noen kunder opplever at Simployer HRM går tregere enn vanlig. Dette er meldt ifra til våre utviklere. 

Beklager ulemepene dette måtte medføre. 

Oppdatering 20/06 kl. 12:30 - Saken er høyeste prioritet for våre utviklere, og det arbeides for å finne en løsning raskest mulig. 

Oppdatering 20/06 kl. 15:30 - Det er gjort noen forbedringer, men systemet fungerer fortsatt ikke optimalt. Det arbeides videre med å finne en løsning. 

Oppdatering 21/6 kl. 09:45 - Det er utført noen endringer som viser forbedringer, men det arbeides videre for å få tilbake Simployer HRM til det nivået vi ønsker. 

Oppdatering 22/6 kl. 21:00 - Serverkapasiteten har blitt doblet, og det har gitt gode resultater. Det arbeides fortsatt med ytterligere forbedringer. 

Redusert åpningstid torsdag 16. Juni

16.06.2022
Løst - 16.06.2022 16.00
Permalink

Vårt supportsenter har redusert åpningstid Torsdag. Åpningstidene er 08:00-14:00. 

Vanlige åpningstider (08:00-16:00) er tilbake i morgen (fredag). 

Simployer App

14.06.2022
Åpen
Permalink

Noen av våre brukere opplever problemer med at appen "kræsjer". Våre utvikler jobber med saken. En løsning som ser ut til å fungere er å slette appen, og deretter laste den ned på nytt. 

 

Vi beklager ulempene dette medfører. 

Problemer med Globalmenyen

13.06.2022
Løst - 17.06.2022 12.00
Permalink

Vi opplever dessverre problemer med Globalmenyen (firkant-menyen oppe til venstre) nå, mandag morgen. Våre teknikere jobber med å løse problemet. Vi beklager de ulemper dette medfører.

 

Oppdatering 13/6 kl: 16:00: Globalmenyen er nå tilbake, men fortsatt noe ustabil. 

Oppdatering 14/6 kl: 11:00: Globalmenyen er nå ganske stabil. Vær oppmerksom på at du muligens må slette cache & cookies for å få tilbake Globalmenyen. 

Oppdatering 15/6 kl: 11:00: Det er fortsatt utfordringer med produktene "Håndbøker" og "Tid og plan". 

 

Hvordan slette cache & cookies?

https://support.simployer.com/media/c2idtion/slette_cache_og_cookies_jun_22_v2.pdf (Lim inn i nettleser)

 

Her følger en liste med direktelink til modulene som mangler i menyen:

       Portal: https://portal.simployer.com/
       Avvik: https://hmsav.no/
       Håndbøker: https://handbooks.simployer.com/
       Prosesser: https://process.simployer.com/
       Innsikt: https://insight.simployer.com/
       &Frankly: https://www.andfrankly.com/
       Kompensasjon: https://compensation.simployer.com/
       Arbeidsavtaler: https://coeadmin.simployer.com/
       Faghjelp: https://faghjelp.infotjenester.no/ 


       Tid og Plan-modulene har unike linker, ta kontakt med Capitech-support for
       hjelp med å finne frem til disse.

       Talent-modulen har også unik link for hver kunde, kontakt support for hjelp
       med å finne frem til din bedrifts link.

Problem med bla. Lederdokumenter

03.06.2022
Løst - 07.06.2022 08.00
Permalink

Vi har for tiden problemer med at bla. Lederdokumenter ikke vises for de med roller som normalt kan se de.

Våre teknikere jobber med å løse problemet og vi beklager de ulemper dette medfører.

Dokumentmodulen

02.06.2022
Løst - 02.06.2022 16.00
Permalink

Vi har for øyeblikket problemer med at Dokumentadministrator bare ser dokumenter en selv har lastet opp (slik Dokumentsekretær fungerer til vanlig).

Våre teknikere jobber med å løse problemet og vi beklager de ulemper dette medfører.

Informasjon om treghet i Simployer og sletting av informasjonskapsler i nettleseren

02.06.2022
Løst - 15.06.2022 12.00
Permalink

Vi opplever for tiden treghet i systemet etter oppdateringen.

Våre teknikere jobber med å løse problemet knyttet til treghet i systemet. Vi beklager de ulemper
dette medfører.

 

I forbindelse med oppdateringen av Simployer anbefaler vi å slette informasjonskapsler i din nettleser.

Endringene vi har gjort fører til at enkelte brukere må slette informasjonskapsler (cache & cookies) i sin nettleser, dette er noe brukeren må gjøre selv, eller i samråd med sin IT-avdeling eller IT-leverandør.
Vi har laget en guide på dette, som kan være til hjelp: Trykk her for guiden.

Blant de tingene som oppleves som en feil, men som løses ved å slette informasjonskapsler er; når man henter opp bilag på reiser og utlegg, blir disse enten veldig små, eller havner ikke midt på skjermen slik
man er vant med fra tidligere.

Informasjonskapslene som nettleseren lagrer fører i dette tilfellet til at den baserer seg på gammel og utdatert informasjon, som ikke lenger stemmer etter endringene vi har gjort.

 

Du finner informasjon om feil som nylig er løst ifm. oppdateringen på denne siden:

https://www.simployer.no/support/statusmeldinger/new_design_known_bugs/

 

Feil på Arbeidsavtaler

31.05.2022
Løst - 31.05.2022 14.33
Permalink

Vi opplever for øyeblikket et problem med Arbeidsavtaler. Når man trykker "Oppdater og lagre" får man opp meldingen "Feil på server".

Våre teknikere jobber med å løse problemet, vi beklager de ulemper dette medfører.