FAQ: Aktuelle spørsmål og svar vedrørende våre læringsprodukter

Vi ønsker å gjøre det enklest mulig å bruke våre læringsprodukter. Her finner du svar på ofte stilte spørsmål.

Kurs og konferanse

Individuell læring innen HR, lønn, regnskap eller HMS. Tilbys både digitalt og fysisk.

Du finner dine kurs og konferanser ved å logge deg inn og gå til «Kurs og konferanse» fra vår hovedside. Alt du er påmeldt er tilgjengelig for deg i kalenderen på venstre side, under «Mine abonnement» eller under «Mine kurs» midt på siden. Du kan klikke deg inn på hver enkelt læringshendelse for å lese mer om innhold og tidspunkt.
Dersom du er påmeldt et digitalt kurs eller dersom du er abonnent på digitale HR- eller lønnskurs, vil du ha tilgang til hvert enkelt kurs i 3 måneder fra avholdelsesdato. I denne perioden kan du se kurset så mange ganger du ønsker.

Når du bestiller et abonnement på digitale kurs innen HR eller lønn, er du sikret løpende kompetansepåfyll i 12 måneder om gangen. Abonnementet fornyes automatisk med mindre du sier opp avtalen senest 3 måneder innen hovedforfall. Abonnementet består av minst 12 digitale kurs i tillegg til relevante nyhetskurs og regeloppdateringer.

Du kan lese mer om Simployers avtalebetingelser for abonnement på digitale kurs i våre vilkår og betingelser.

Om du har spørsmål om dine kurs eller konferanser, kan du kontakte oss på learn.norge@simployer.com eller ringe 69 97 17 00 med tastevalg #3 for kurs.

Dette skyldes ofte at du har flere brukerprofiler i vår læringsplattform, og at du har logget inn med feil brukernavn. Prøv dette:

  • Logg deg helt ut fra din brukerprofil
  • Forsøk å logge inn på nytt med et annet brukernavn (e-post)

Dersom du vet sikkert at du eller andre har meldt deg på et kurs av Simployer, og du ikke har flere brukerprofiler, ber vi deg om å kontakte oss slik at vi kan hjelpe deg i gang. Kontakt oss på learn.norge@simployer.com eller ring 69 97 17 00 med tastevalg #3 for kurs.

Ved sykdom refunderer vi kursavgift om du fremlegger dokumentasjon skriftlig på sykefravær. Du har også mulighet til å overføre kursplassen din til en kollega! Kontakt oss gjerne på learn.norge@simployer.com for mer informasjon! Du kan også lese mer i våre vilkår og betingelser.

Vi åpner oftest registrering 30 minutter før kursoppstart. Vi anbefaler deg å være ute i god tid, slik at du har tid til å finne deg en kopp kaffe og en god plass i salen før vi starter.
Hver enkelt kursdeltaker eller virksomhet organiserer og betaler selv for transport og overnatting i forbindelse med deltakelse på Simployers kurs og konferanser.

Det er enkelt å delta på våre digitale kurs. Det eneste du trenger er PC, mobil eller nettbrett med lyd. Om du har oppdatert nettleseren din og takket ja til cookies, mangler du kun å fylle kaffekoppen før du er kursklar!

Vi starter sendingen 15 minutter før kursstart, slik at du får testet lyd og bilde. For å oppnå best lydkvalitet, anbefaler vi deg å bruke hodetelefoner eller ekstern høyttaler. Du bør også se kurset utenfor VPN-nettverk. Se flere detaljer om våre tekniske krav for digitale kurs.

Opplever du problemer med avspilling kan denne sjekklisten være nyttig:

  • Du kan alltids oppdatere siden ved å trykke F5.
  • Har du godkjent cookies?
  • Har du den siste oppdateringen av webleseren din?
  • Har du startet seminaret innenfor et VPN-nettverk? Sørg for at seminaret er åpnet utenfor nettverket.
  • Ser du kurset på mobil eller nettbrett på en nyere iOS-enhet? Slå av blokkering av pop-up-vinduer i Safari.
  • Er lyden på? Du kan sjekke lydinnstillinger både på skjermenheten din og i avspillingsvinduet. Vi anbefaler hodetelefoner for best lydkvalitet!
  • Er lyd og bilde i utakt? Trykk F5 for å oppdatere siden  så vil lyden komme i takt igjen.
  • Hører du ekko? Sjekk om du har flere faner med avpilling gående samtidig!

Opplever du fremdeles problemer? Kontakt oss på learn.norge@simployer.com

Dersom du vil bytte til et annet kurs, anbefaler vi deg å ta kontakt med oss på learn.norge@simployer.com, oh så hjelper vi deg med dette.

Ja, du kan enkelt bestille kurs kun til deg selv, til deg selv og andre, eller kun til andre!

Dersom du kun skal bestille kurs til andre enn deg selv, må du opprette deg en brukerprofil for kurs og/eller logge deg inn med denne. Når du har logget deg inn, fyller du ut bestillingsskjemaet. La navnet ditt stå under «Bestiller» og fjern det helt fra deltakerlisten. I deltakerlisten oppgir du kun informasjon om dem som skal delta på kurset.

Dersom du vil avbestille et kurs, ber vi deg om å ta kontakt med oss på learn.norge@simployer.com, så hjelper vi deg med dette.

Det er 14 dagers avbestillingsfrist for alle kurs med gitt avholdelsesdato, og avbestilling må gjøres skriftlig. E-læringskurs som du vil ha tilgang til direkte etter bestilling, vil ikke kunne avbestilles.

Er du sikker på at vi har din riktige kontaktinformasjon? Når du logger inn og går til «Kurs og konferanse», kan du under «Min kursadministrasjon» se hvilken e-postadresse som er koblet til din brukerprofil. Er det riktig e-postadresse? Hvis ikke, kan du redigere den selv her. Møter du på problemer kan du kontakte oss på learn.norge@simployer.com eller ringe 69 97 17 00 med tastevalg #3 for kurs..

Du kan enkelt redigere e-postadressen din selv ved å logge deg inn i din brukerprofil. Når du er innlogget, kan du under «Min kursadministrasjon» se hvilken e-postadresse som er koblet til brukerprofilen. Trykk på redigeringsikonet for å endre e-postadressen.

Learning Library

Vårt nyeste tilbud med korte digitale kurs for utvikling av ledere. Digitalt på PC eller i app.

Nei. Kursabonnementene for HR, lønn, regnskap og HMS vil bestå og fylles med kvalitetsinnhold som før. Kursabonnement for ledere vil utfases, da Learning Library vil være en fullverdig erstatning for dette.
Ja, det vil ligge et menypunkt for Library i Simployer, for de brukerne som har aktiv lisens på Learning Library. Produktene har samme innlogging.
Ja, det er ikke noe problem. Det er samme innlogging i håndbøkene og Learning Library. Hver ansatt får sin egen bruker i Library når lisens er kjøpt.
Du vil kunne navigere til Learning Library fra andre Simployerprodukter, inkludert Talent. Påloggingen er den samme. Men innholdet i Library vil ikke legges inn i Talent LMS. Talent er et system for å forvalte egenutviklet innhold til alle ansatte. I Learning Library vil vi holde innholdet oppdatert for deg, da vi kontinuerlig utvikler nye kurs, mens andre fjernes når de er utdaterte. På denne måten sparer du administrativ jobb, og lederne får sitt eget lederutviklingsverktøy i Simployer.
Ja, vi tilbyr en gratis prøveperiode. Ta kontakt via kontaktskjemaet på Learning Library, så hjelper vi deg å komme i gang.
Prisen er 6960,- per bruker per år, løpende abonnement. Ved kjøp til flere ledere i virksomheten, tilbyr vi kvantumsrabatt fra nummer 2.
Learning Library gir ledere muligheten til å ta kontroll over egen kompetanseutvikling ved å tilegne seg kunnskap ved behov. Med det sagt, er Learning Library et alltid tilgjengelig supplement til de aktivitetene ledelsen initierer for å øke kunnskapsnivået innen et bestemt område med f.eks. livekurs, personlig coaching eller lignende.
Vi vil jevnlig sende ut informasjon om nyheter og endringer i biblioteket. Være seg nye titler, utdaterte titler eller oppdateringer.
Det er ikke lagt opp til dette foreløpig, men vi tar dette med oss som innspill til den videre utviklingen. Se for øvrig svar på spørsmål over. Vi vil informere når vi legger ut nye kurs som er direkte knyttet til lovendringer.
Gå til “Mine aktiviteter”, som du finner på profilkortet ditt på startsiden inne i Learning Library. Klikk på fanen “Kurs” på venstre side. Her ser du alle kursene du er påmeldt. De som du har fullført, har et diplomikon helt til høyre. Klikk på dette for å laste ned kursbeviset ditt. Dette kan du også gjøre selv om du ikke lenger har aktiv lisens på produktet.
Du har fortsatt tilgang til portalen selv om lisensen din er utløpt og du ikke lenger har tilgang til kursene.
  • Logg inn og gå til “Mine aktiviteter”, som du finner på profilkortet ditt på startsiden inne i Learning Library.
  • Klikk på fanen “Kurs” på venstre side. Her ser du alle kursene du er påmeldt.
  • De som du har fullført, har et diplomikon helt til høyre. Klikk på dette for å laste ned kursbeviset ditt.
Det kan være at du ikke har noen aktiv lisens. Dersom du er usikker på dette, ta kontakt med vår kundeservice, så hjelper vi deg.

Det eneste du trenger er tilgang til internett og en pc, mobiltelefon eller et nettbrett med lydmulighet. Vi anbefaler alltid bruk av headset eller ekstern høyttaler.

Du må ha en nyere versjon av nettleseren din for å få tilgang til våre kurs i Simployer Learn: 

  • Internet Explorer: versjon 11
  • Microsoft Edge: Alle versjoner
  • Google Chrome: versjon 29
  • Mozilla Firefox: versjon 27
  • Apple Safari: versjon 7

Se fullstendig systemkrav i våre tekniske krav for digitale kurs .

Logg ut og logg inn igjen, så vil systemet oppdateres med den nye informasjonen.

Lurer du fortsatt på noe?

Vi har egen supportside der du bl.a. finner driftsstatus og info om ulike måter å komme i kontakt med oss på, alt ettersom hva du foretrekker.

Gå til support