
Digital konferanse
Nye krav til psykososialt arbeidsmiljø - digital konferanse
Psykososialt arbeidsmiljø i praksis – hva betyr lovendringene for deg som leder eller HR?
Snart kommer en lovendring i arbeidsmiljøloven som gjør at kravene til psykososialt arbeidsmiljø skjerpes.
Hva betyr dette i praksis for deg som er leder eller jobber med HR - og hva kan konsekvensene bli hvis du ikke følger opp?
Bli med på vår digitale konferanse og lær alt om regelendringen, hva det betyr for din virksomhet og hva du må gjøre nå. Du vil også få nyttige verktøy som du kan bruke i jobben med å kartlegge arbeidsmiljøet på arbeidsplassen din.
Passer ikke datoen for deg? Det gjør ikke noe. Meld deg på og se konferansen når du vil i 3 måneder etter direktesendingen
Er du en early bird?🐦
Meld deg på innen 1. juni til early bird-pris kr 1490,- (Ordinær pris kr 1990,-).
Meld på 4, betal kun for 3!
Vi lærer best sammen, så samle kollegene dine, og meld dere på!
Course Rating
Dette lærer du:
- Hva er lovendringene
- Hvordan du kartlegger og risikovurderer i praksis
- Hvordan jobbe med kartleggingen i ettertid
- Om medvirkning fra arbeidstakerne vs. anonymitet
- Case og eksempler fra virkeligheten
Les mer
Nye krav i arbeidsmiljøloven:
Arbeidsmiljø handler ikke lenger bare om ergonomi og vernesko. Nå blir det tydeligere i arbeidsmiljøloven at det psykososiale og organisatoriske arbeidsmiljøet skal ha samme fokus som det fysiske.
Det betyr at du som arbeidsgiver har plikt til å ha oversikt over om det er risiko knyttet til blant annet arbeidsmengde, tidspress, ytringsklima, ledelse og uklare roller eller forventninger.
Hva skjer hvis vi ikke følger opp?
HR og ledere må nå skaffe denne oversikten i sin virksomhet, og iverksette tiltak for å forebygge og redusere risikoen for dårlig arbeidsmiljø knyttet til disse forholdene.
Å ignorere endringene er en dårlig strategi - både for virksomheten og den enkelte.
Denne konferansen gir deg kunnskapen og verktøyene du trenger for å være i forkant og sørge for at både loven og arbeidsmiljøet blir ivaretatt.
Product Program
Program 📅
Kl. 08:45 - Testing, testing... 💻
Bruk noen minutter til å sjekke at lyd og bilde er som det skal på din skjermenhet.
Kl. 09:00 - Velkommen 👋🏼
Kl. 09:05 Nye krav til psykososialt arbeidsmiljø - konferansen er i gang!
Anne Sandtorp og Karoline Amundsen Dystebakken, Simployers egne eksperter innen HR, ledelse & HMS
Områder vi dekker i løpet av konferansen:
- En gjennomgang av hva lovendringen innebærer i praksis
- Hva som faktisk menes med psykososialt og organisatorisk arbeidsmiljø
- Hvordan du kartlegger og følger opp disse kravene på en god måte
- Hva HR og ledere må kunne – og hvordan dere kan bygge riktig kompetanse
- Hva som skjer om du ikke etterlever loven
- Case og eksempler fra virkeligheten
Benytt også gjerne anledningen til å stille rådgiverne spørsmål på direkten!
Kl. 12:00 - Takk for i dag!
Vi legger inn tid til å fylle opp kaffekoppen flere gangen i løpet av dagen ☕
Bestill for 4 - betal kun for 3!
Bestill for 4 - betal kun for 3!
Denne konferansen er et perfekt tiltak om du vil investere i læring, samhold og et godt arbeidsmiljø. Derfor gir vi deg muligheten til å delta 4 og kun betale for 3.
Dette forutsetter samtidig påmelding, så samle kollegene dine og bli med!
Er dere en større gruppe som ønsker å delta?
Ta kontakt med oss på learn.norge@simployer.com, og vi gir deg et tilpasset tilbud!
Praktisk informasjon
Vi gleder oss til å ha deg med på konferanse! Før dagen plutselig er her, er det viktig at du aktiverer din deltakelse i Simployer Learn. Dersom du har meldt på andre deltakere, bør du påse at også de har aktivert sin deltakelse i god tid før konferansedato!
Vi anbefaler deg å være tidlig ute på konferansedagen, slik at du finner veien til både morgenkaffe og plass foran skjermen før vi starter opp.
Vel møtt!
Digital goodiebag til deg som deltaker🎁
Vi ønsker å gi litt ekstra – derfor får du som deltar på konferansen en digital goodiebag full av nyttige overraskelser!
Hva den inneholder? Vel, vi kan si så mye som at den er stappfull av nyttige tips, konkrete verktøy og mye, mye mer!
Bli med, og gled deg til en digital overraskelse!🎉
Våre bærekraftstiltak - kurs og konferanse
Simployer ønsker å bidra til det grønne skiftet, og vi er åpne om hvordan vi arbeider med bærekraft. Det skal være enkelt for deg å forstå vårt standpunkt og se de tiltakene vi iverksetter for å være en bærekraftig aktør. Vi vil strekke oss langt, men vi kan alltid bli bedre! Derfor jobber vi steg for steg med å forbedre bærekraftarbeidet på våre kurs og konferanser. Vi gjør både små og store tiltak, og som selskap tar vi vårt miljø- og samfunnsansvar på alvor.
Ingen kan redde verden alene, men dersom vi ALLE bidrar, kan vi utgjøre en forskjell!
Våre samarbeidspartnere
Vi velger våre samarbeidspartnere med omhu og har en tett dialog om deres sertifiseringer, miljøpåvirkning og produksjon. Vi streber etter å finne samarbeidspartnere som er ansvarlige aktører med miljøsertifisering og som aktivt jobber med bærekraft i alle ledd av egen virksomhet.
Miljø og fotavtrykk
- Vi bruker navnekort av sikkerhetsmessige årsaker, og de er trykket på ubestrøket papir (Nautilus, 100% resirkulert fiber i 300 g papir).
- Vi streber mot å arrangere papirløse kurs og konferanser
- Vi gjenbruker fysisk markedsmateriell i alle Simployers arrangementer
- Vi tilbyr digitale alternativer til alle våre konferanser
- Vi tilbyr kun digitale giveaways
- Vi prioriterer grønn, lokalprodusert og kortreist mat
- Vi finner sosiale løsninger for å håndtere overskuddsmat fra våre kurs og konferanser
Vi presiserer at overnevnte tiltak gjelder for våre kurs og konferanser. For å lære mer om Simployers bærekraftarbeid, kan du lese mer i vår årsrapport.
Våre oppfordringer til deg
Velg gjerne kollektiv transport! Alle våre konferansesteder har en sentral beliggenhet godt tilrettelagt for offentlig transport. Dersom du må benytte bil; samkjør gjerne med kollegaer eller bekjente! Det finnes godt med ladestasjoner for el-bil i nær tilknytning til våre konferansesteder.
Kos deg med maten som tilbys, men forsyn deg ikke med mer enn hva du kan spise! Vi gir deg mulighet til å ta med restemat hjem. Vi sikrer også håndtering av eventuell overskuddsmat, slik at vi unngår å kaste mat og heller gir det til noen som trenger det. Vi har ingen fast avtale for håndtering av overskuddsmat, men finner gode løsninger for det enkelte kurs eller konferanse.
Deltar du på våre konferanser, får du utdelt et navnekort med halsbånd til bruk i løpet av arrangementet. Når konferansen er slutt, er det flott om du legger dette igjen ved merkede stasjoner ved utgangen, slik at vi kan gjenbruke det.
Tusen takk for at du bidrar til å gjøre våre kurs og konferanser så bærekraftig som mulig!
Hvem passer dette for?
For deg som jobber med HR, HMS eller er lederEtterutdanningstimer
Regnskapsfører: 3t foretaksrett. Revisor: 3t annetProduct instructors
Kursholdere

Anne Sandtorp
Simployer var så heldige å få Anne med på laget i 2011. Hun er utdannet ingeniør innen kjemiteknikk og prosesskjemi, med videreutdanning innen HMS. Anne har lang erfaring på HMS-området, og har innehatt både HMS-faglige funksjoner og lederstillinger innen landbasert Industri og bedrifts-helsetjeneste.

Lise Gro Andersen
Lise Gro Andersen er innholdsprodusent i Simployer, og i tillegg til å lede en rekke av våre digitale kurs og konferanser, skriver Lise Gro artikler, nyhetsbrev og annet spennende innhold. Fra tidligere har hun lang fartstid fra NRK, og for mange er hun både et velkjent fjes og stemme.
18. juni finner du henne i studio med Simployers eksperter innen HMS og ledelse, Anne Sandtorp og Karoline Amundsen Dystebakken.
Bestille kurs
Logg inn eller opprett gratis brukerkonto
For å få den beste læringsopplevelsen og viktig informasjon om dine kurs fra oss, trenger du en bruker i vår læringsplattform Learn. Det er helt gratis!
Dersom du allerede har en Simployerbruker, logger du bare inn som vanlig👍