Direktesendt kurs

Kravene til psykososialt arbeidsmiljø utvides, er du forberedt?

I 2025 tydeliggjøres regelverket og kravene som stilles til psykososialt og organisatorisk arbeidsmiljø

Visste du at 15 % av sykmeldingene i Norge skyldes psykososiale forhold på arbeidsplassen? Og at et «ikke-optimalt arbeidsmiljø» koster norske virksomheter ca. 30 milliarder årlig?

På dette kurset ser vi på kravene som allerede gjelder og betydningen av de foreslåtte endringene. Vi gir deg praktiske råd for hvordan du kan og bør ta tak, og du får konkrete eksempler på nødvendig kartlegging og vurdering.

 

Delta 3, betal kun for 1!
Vi lærer bedre sammen! Arbeidsmiljøet er viktig for alle i virksomheten, og vi tilbyr deg derfor å samle kollegene dine slik at dere kan lære sammen i fellesskap. Merk deg at gruppepåmeldingen forutsetter samtidig påmelding av 3 deltakere.

Direktesendt kurs

27.03.25 13:00 1,5 timer Ledige plasser
Gå til påmelding kr. 1 990,- (unntatt MVA)
Inngår også i abonnement:
HR

Course Rating

0/5

Dette lærer du:

  • Om hvilke endringer som kommer
  • Hvilke krav regelverket stiller til deg
  • Hva psykososiale og organisatoriske arbeidsmiljøfaktorer er 
  • Hvordan du kan jobbe i egen virksomhet for å ha god oversikt  
  • Om krav til kartlegging og risikovurdering og konkrete forslag til tiltak

Les mer

Hvilke utfordringer har dere med arbeidsmiljøet? Ingen? Er du sikker?
Alle har utfordringer med arbeidsmiljøet. Mange av utfordringene kan tilskrives psykososiale og organisatoriske forhold.

Høyt stress/arbeidspress? Tillit? Lederadferd? Arbeidstid? Uklare roller? Samarbeid? Høyt sykefravær? Dette er noen eksempler på organisatoriske og psykososiale forhold, eller hva manglende oversikt over disse forholdene kan føre til.

Psykososialt og organisatorisk arbeidsmiljø er ryggraden i enhver virksomhet. Arbeidstilsynet avdekker mange brudd på regelverket gjennom tilsyn, og utredning viser at virksomheter ikke jobber godt nok med dette. Har du god nok oversikt i din virksomhet?

Vi viser deg hva du bør se nærmere på og hva du bør ta tak i allerede i dag for å sikre et godt arbeidsmiljø og målrettet godt arbeid slik at krav til arbeidsmiljøet ivaretas i sin fulle bredde.

Product Program

Program

Praktisk informasjon

Hvem passer dette for?

HR, ledere, verneombud og tillitsvalgte, AMU-medlemmer og andre som har en rolle i virksomhetens HMS-arbeid

Etterutdanningstimer

Regnskapsfører: 1,5 t annet. Revisor: 1,5t øvrig

Product instructors

Kursholdere

Anne Sandtorp

Anne Sandtorp

Simployer var så heldige å få Anne med på laget i 2011. Hun er utdannet ingeniør innen kjemiteknikk og prosesskjemi, med videreutdanning innen HMS. Anne har lang erfaring på HMS-området, og har innehatt både HMS-faglige funksjoner og lederstillinger innen landbasert Industri og bedrifts-helsetjeneste.

Karoline Amundsen  Dystebakken

Karoline Amundsen Dystebakken

Karoline er jurist fra Universitet i Oslo og har bred erfaring fra arbeidsrettsområdet. Hun jobber med trygderett, arbeidsrettslige problemstillinger og HMS.