FAQ Simployer og support

Vi i Simployer ønsker å gjøre det enklest mulig å bruke våre HRM-moduler.

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål.

Vi har dessverre ingen søkefunksjon på denne siden enda. Bruk enten snarveiene for å finne svaret på det du lurer på, eller klikk Ctrl + F og skriv inn søkeord for å søke på siden.

Generelt om vårt supportsenter og Simployer som selskap

For å kunne veilede deg på best mulig måte, hender det vi ber om tilgang til basen deres. Noen ganger finner vi feil i systemet. I disse tilfellene må basen sjekkes av utviklerne våre, i tillegg til supportkonsulenten dere er i kontakt med. Derfor er det nyttig med tilgang i en litt lengre tidsramme. Vi benytter aldri tilgangen til basen deres i større grad enn absolutt nødvendig.

Vi svarer på henvendelser via mail og community mellom kl. 08.00-16.00 alle hverdager. Vi opererer med sommertid i perioden 20.06-20.08, og da er supportsenteret åpent mellom kl. 08.00-15.30. 

Telefonen vår er bemannet mellom kl. 09.00 og 14.00 på hverdager. 

Vårt kundesenter tilbyr teknisk support på telefon, mail og web til registrerte administratorer i Simployer. Dersom du ikke er administrator ber vi deg derfor ta kontakt med administrator i deres virksomhet. Ledere og medarbeidere som har behov for hjelp kan også benytte brukerveiledninger, samt interaktiv hjelp i Simployer.

Teknisk support har lokasjoner på tre forskjellige steder; Sarpsborg, Kristiansund og Stockholm. 

Ettersom vi nå tilbyr et stort antall produkter, har konsulentene våre spesialisert seg innenfor enkelte områder. Derfor kan det forekomme at du må snakke med ulike konsulenter i forbindelse med ulike saker. 

1. Digital systemopplæring «Smart Start»

Smart Start er et digitalt og interaktivt systemopplæringskurs som tar deg og dine kollegaer gjennom de ulike Simployer HRM-modulene steg-for-steg. Vi tilbyr ulike kurs for ulike roller; medarbeider, leder og administrator.

Les mer om våre Smart Start-kurs her: https://www.simployer.no/kampanje/smart-start/

 

2. Interaktiv hjelp i Simployer

Når du er pålogget Simployer har du alltid tilgang til interaktiv hjelp. Du finner interaktiv hjelp ved å klikke på det røde spørsmålstegnet som er nederst i høyre hjørnet når du er logget inn. Her har vi kombinert trinnvise digitale veiledninger med enkle videoforklaringer, FAQs og automatisert våre omfattende løsningsprosesser slik at brukere enkelt kan fullføre oppgaver i øyeblikket behovet og spørsmålet oppstår. Søk på emner eller benytt innholdsstrukturen for å finne frem til svaret. 

3. 1-1 administratoropplæring

Vi tilbyr 1-1 opplæring (for leder, redaktør og administrator) på telefon eller videomøte. Opplæringen utføres av våre erfarne konsulenter.

Du bestiller opplæring via Simployer Marketplace: https://www.simployer.no/produkter/marketplace

Av sikkerhetsmessige årsaker har vi ikke automatisk tilgang til deres Simployerbase. Derfor vil kundekonsulentene våre i enkelte tilfeller be om tilgang til Simployerbasen deres i forbindelse med support. 

For å gi tilgang til Simployer, gjør følgende: 

  • Gå til Meny - Gi Simployer tilgang.
  • Klikk Gi tilgang ved siden av applikasjonen du skal gi tilgang til, og angi varigheten for tilgangen. 
  • Når tilgangen er gitt, gi beskjed til kundekonsulent. Vi får ikke automatisk beskjed om at dere har gitt oss tilgang. 

Klikk på denne linken, så vil du komme til informasjonssiden vår om dette.

Klikk her for mer informasjon om Simployer som selskap, og ønsker du et dypdykk i historien vår, klikk her.

Klikker du her så skal du finne informasjon om løsningene våre.

Klikk her for å lese om vår CEO Vigleik Takle, og klikk her for å lese om ledergruppa vår.

Det har vi! Klikk her for å lese mer om den.

Vi har en standardavtale som er en del av den signerte kontrakten dere har med oss. Den finner dere her