Kjente feil i forbindelse med oppdatering av Simployer Portal

25.05.2022
Løst - 27.05.2022 09:20

Sist oppdatert 01.06.2022 - 14:49.

I forbindelse med at vi har sluppet nytt design, og gjort en del endringer i Simployer Portal er det noen feil som har blitt oppdaget.

Under finner du en oversikt over disse. De er av en slik natur at de berører mange, eller alle kunder. Feilene jobbes med av våre teknikere, og blir forhåpentligvis løst i løpet av kort tid. Helt nederst finner du feil som nylig er rettet, som nå fungerer igjen. Vi beklager de ulemper dette medfører, og takker for deres tålmodighet.

 

Pågående feil:

 

Vi har for øyeblikket ingen kjente feil som berører alle kunder.

 

Nylig løste feil:

- Det er ikke mulig å se eller tildele/fjerne roller, hverken fra seg selv eller ansatte.

- Det er ikke mulig å deaktivere personer.

- Notat under "Min Info" mangler.

- Arbeidsavtaler er synlig på personkortet for kunder som ikke har modulen, og for
  brukere som normalt ikke skal ha tilgang til å se dette valget. Om man klikker inn
  blir man møtt av: "Ikke tilgang".

- Manglende moduler i Globalmeny.
  (Brukere må selv slette informasjonskapsler (cache & cookies) i nettleseren sin,
  for at Globalmenyen skal oppdatere seg. Trykk her for guide. )

- Flere menyvalg har forsvunnet fra Globalmenyen oppe til venstre, bla. "Min Tid".

- Det er en feil med oppfølgingsplanen på sykefravær. Dersom man huker av for
  "Arbeidstaker medvirket i gjennomføringen" kommer det opp en blank side, og all
  informasjon i oppfølgingsplanen må så legges til på nytt.

- Valutakalkulator på Reise fungerer ikke.

- Valutakalkulator på Utlegg fungerer ikke.

- Flere "pop-up"-vinduer mangler scrollbar på høyre side, og/eller er for små, slik at
  ikke all informasjon vises.

- Når man skal legge til en rolle kommer ikke hele rullegardin-menyen frem.
  Dette gjelder både i rollemenyen og i enhetsmenyen for de som kan velge enhet.
  (Problemet kan forbigås ved å skrive inn navn på rollen/enheten.)

- Dersom man forsøker å opprette et sykefravær basert på en sykmelding mottatt
   fra Altinn vil vinduet hvor man skal registrere informasjon være for lite, og
   mangler rullemenyen på høyre side. Om man huker av for at det er et
   gammelt sykefravær vil ikke vinduet utvide seg nedover, og man får ikke
   registrert fraværet.

 

Viktig informasjon:

Endringene vi har gjort fører til at enkelte brukere må slette informasjonskapsler (cache & cookies) i sin nettleser, dette er noe brukeren må gjøre selv, eller i samråd med sin IT-avdeling eller IT-leverandør.
Vi har laget en guide på dette, som kan være til hjelp. Trykk her for guiden.

Blant de tingene som oppleves som en feil, men som løses ved å slette informasjonskapsler er; når man henter opp bilag på reiser og utlegg, blir disse enten veldig små, eller havner ikke midt på skjermen slik man er vant med fra tidligere.

Informasjonskapslene som nettleseren lagrer fører i dette tilfellet til at den baserer seg på gammel og utdatert informasjon, som ikke lenger stemmer etter endringene vi har gjort.