
Direktesendt kurs
Slik lykkes du med hybride arbeidsløsninger
Policy og beste praksis til det beste for arbeidsmiljøet og drift på kort og lang sikt
Har du tenkt på at pandemien var et varig skifte, og at mange arbeidstakere vil ha hybride løsninger som fast arbeidsform i hele sin yrkeskarriere? For å lykkes med dette må arbeidsgiver ha oversikt over hva som fremmer og hva som hemmer arbeidsmiljø og drift.
Course Rating
Dette lærer du:
- Om rammene i regelverket og hvordan du skal organisere hybrid arbeidsløsning i praksis
- Om typiske forhold du må ha oversikt over og ulike metoder for hvordan du skal få oversikt
- Sjekkliste som kan benyttes for å få oversikt i egen virksomhet og sette fokus på der skoen trykker
- Konkrete tips til å sikre den viktige medvirkningen fra arbeidstakerne
- Hva selvledelse handler om
Les mer
Den hybride arbeidsplassen har kommet for å bli. I dette kurset lærer du hva det kreves at arbeidsgiver har god oversikt over, både når dret gjelder forhold som har betydning for arbeidsutførelsen, arbeidsmiljøet og den enkelte.
Hybride løsninger er for mange ensbetydende med, fleksibilitet, tillit og stor grad av selvledelse. Mange virksomheter har allerede fått gode rutiner for dette, men også der hvor det er bra må man følge opp – for å bevare. I kurset ser vi på forslag til policy og retningslinjer i form av en sjekkliste som du kan benytte som verktøy videre i din virksomhet eller avdeling. Hvilke spørsmål bør du stille – og besvare og forslag til tiltak som kan iverksettes dersom vurderingen viser at det er behov for tiltak.
Product Program
Program
Arbeidsmiljølovens krav
- Krav til å ha oversikt
- Krav til tiltak
Hvorfor du som arbeidsgiver bør reflektere over valgte arbeidsløsninger
- Fordeler og ulemper
- Styringsrett vs. fleksibilitet
- Systematikk, rutiner og kultur
Hvordan du kan få oversikt - sjekkliste som gir svar om hybride løsninger
- Praktisk sjekkliste med konkrete spørsmål du bør svare på
- Hvordan bruke den i egen virksomhet eller avdeling
- Medvirkning fra arbeidstakerne, verneombud og tillitsvalgte
Hvordan ha rett fokus i virksomheten eller avdelingen – hva er viktig hos deg?
- Eksempler på tiltak – bevaring og forbedring
- Samarbeid med tillitsvalgte og verneombud
- Medvirkning fra arbeidstakerne ved implementering
- Opplæring selvledelse
Hvem passer dette for?
HR-medarbeidere og ledere med personalansvarEtterutdanningstimer
Regnskapsfører: 0,5t rettslære + 0,5t øvrig. Revisor: 1t annet.Product instructors
Kursholdere

Jørgen Brostrøm
Jørgen har en bachelorgrad med fordypning i Statsvitenskap fra Høgskolen i Østfold, og har tidligere jobbet som rådgiver i NAV.
Les mer om JørgenBestille kurs
Logg på eller opprett en brukerkonto for å fortsette
For å få den beste læringsopplevelsen og viktig informasjon om ditt kurs fra oss, trenger du en bruker i vår læringsplattform Learn. Det er helt gratis!
Dersom du har andre produkter hos Simployer, kan du bruke samme påloggingsinformasjon.