Simployer - Oppfølging av sykefravær

HRM system fra Infotjenester

 

Ansvaret for oppfølging av syke medarbeidere legges stadig oftere på ledere med personalansvar, og en virksomhets totale sykefraværssituasjon avhenger mer og mer av de enkelte ledernes evne til å gjennomføre. Lederne deres har trolig fått instrukser om hva de skal gjøre, men har de fått verktøyene og forutsetningene for å følge opp sykefravær?

 

Snakk med oss om Oppfølging av sykefravær

 

Vår løsning for oppfølging av sykefravær gir ledere systemstøtte med oversikt over kommende frister og oppgaver knyttet til et sykefravær.

Allerede første fraværsdag for en medarbeider, etableres en tidslinje i systemet som viser leder hva han eller hun skal gjøre, til hvilket tidspunkt og hvordan. I forkant av hver oppgave mottar lederen en varsling på e-post. 

Oppfølgingsplaner kan rapporteres direkte til NAV, via Altinn.

people

HR
Full oversikt over organisasjonens sykefravær og systemstøtte til ledere for å avlaste HR samtidig som det sikrer riktig og lønnsom oppfølging.

person

Leder
Full oversikt over avdelingens sykefravær og lederstøtte, inkl. påminnelser for korrekt og lønnsom oppfølging av sykefravær.

person_outline

Medarbeider
Vær trygg på at ditt sykefravær blir fulgt opp korrekt og etter alltid gjeldende regelverk.

 

Den som skal følge opp sykefravær får praktisk veiledning i henhold til gjeldende regelverk og beste praksis. Dette bidrar til korrekt oppfølging av syke ansatte, etter samme metodikk og kvalitet, uansett hvem som utfører arbeidet.

Gjennom hele sykefraværet kan leder dokumentere all aktivitet og dialog i systemet, slik at dokumentasjon når som helst kan hentes fram. 

arrow_forward Lederstøtte

check Dokumentasjon

notifications Varslinger

lock_open Single sign-on

cloud Skybasert

insert_emoticon Universelt utformet (WCAG 2.0)

En av flere byggeklosser

 

Sykefraværsoppfølging er en av byggeklossene i vårt HRM system. Simployer består av en rekke moduler, som alle er laget for å gjøre arbeidsdagen enklere for HR, ledere og medarbeidere.

Uansett hva dere trenger i dag, så kan det være greit å vite at alt henger sammen. Sykefraværsoppfølging passer godt sammen med for eksempel:

  • Grunnsteinen Personalregister som bl.a. holder kontroll på antall benyttede egenmeldingsdager, inkl. syke-barn-dager.
  • Sykefravær som erstatter papirbaserte og manuelle rutiner for sykefravær.

Ønsker du å vite mer?

Fyll ut skjemaet, så tar vi kontakt med deg. 

Finner du ikke din bedrift? klikk her


Simployer og Infotjenester


Historien til Infotjenester går tilbake til 1985. Fra dag én har oppdraget vårt vært å forenkle relasjonen mellom arbeidsgiver og arbeidstaker, og vi satt standarden for hvordan oppgaver og prosesser innen HR kan profesjonaliseres.

Vår HRM-software, Simployer, er kjent for å være fundamentert på solid faglig kompetanse og beste praksis. Dette gir våre kunder en verdifull innsikt i hvordan formelle og lovbestemte rutiner i arbeidsforholdet kan utføres på en måte som bygger gjensidig tillit og sikrer fokus mot organisasjonens kjernevirksomhet.

Med 500.000 brukere er Simployer Norges største HRM system. Les mer om Infotjenester på infotjenester.no