Simployer avvik
Sikrer medvirkning, kontinuerlig forbedring og gode rutiner.
- Enkel, mobil registrering og behandling av avvik
- Definerer ansvarlige for saksbehandling og frister
- Nyttige rapporter gir grunnlag for handlingsplaner
En enklere arbeidshverdag
God avviksbehandling handler om å finne ut hva som har skjedd, identifisere hvorfor det skjedde, rette opp forholdet og sørge for at det ikke gjentar seg.
Med Simployer avvik har vi gjort det enkelt å unngå at viktige forbedringspunkter blir glemt. Ved siden av holdningsarbeid, er brukervennlighet en viktig forutsetning for at et avvikssystem skal fungere og bli brukt. Avvik kan registreres via smarttelefon, hvor du også kan legge ved dokumentasjon i form av bilder – når som helst og hvor som helst.
Saksbehandler vurderer forslag til tiltak og beskriver hva som skal gjøres for å avslutte saken. Dersom avviket ikke blir behandlet innen (valgt) frist, settes det i gang et system med varslinger per e-post. Rapportfunksjonen viser hvilke avdelinger og kategorier sakene fordeler seg på, samt hvor mange saker som er løst i tide. Rapportene gir et godt grunnlag for arbeid med handlingsplaner.
Simployer avvik passer godt sammen med for eksempel:
Simployer HMS-håndbok gir en samlet oversikt og beskrivelse av virksomhetens HMS-arbeid.
Simployer HMS-prosesser gir systemstøtte for HMS-årshjul, systematisk vernerunde og årlig gjennomgang.