Simployer GroupSimployer SverigeSimployer DanmarkSimployer Tech Polska
Simployer kan spille en betydelig rolle i virksomheters IT-strategi. Den typiske suksessformelen er å bruke HR-systemet som master på data om person og organisasjon. Dette leveres i en sikker løsning, som samtidig er fleksibel med «API first» som mantra for arkitekturen.
Se populære webinarer og last ned e-bøker, plansjer og rapporter - helt gratis, hvis du allerede har eller lager deg en Simployer-bruker!
Denne artikkelen er mer enn et år gammel. Husk at regelverket endres jevnlig, og at regelverket som er omtalt kan være utdatert. For å være sikker på at du alltid har korrekt regelverk tilgjengelig, anbefaler vi et abonnement på Ekspert. Les mer om Ekspert her.
For disse to terminene blir det én felles rapportering for alle utleggstrekk på skattekrav. Dagens ordning med en oppgjørsliste til hver enkelt kommunal skatteoppkrever opphører. Skatteetaten sender ut én samlet preutfylt oppgjørsliste for 5. og en tilsvarende oppgjørsliste for 6. termin 2020.
Innbetaling skal foretas samlet for alle utleggstrekk for skatt. Det kommer ny bankkonto for skatteoppkrever. Dette kontonummeret vil stå på oppgjørslisten arbeidsgiver får tilsendt fra Skatteetaten.Den nye skatteoppkreveren har org.nr. 924 616 733 Skatteetaten – skatteinnkreving.
Fra og med rapporteringen for 1. termin 2021 skal utleggstrekk for skattekrav innrapporteres på a-meldingen. Innrapporteringen foretas da for hver kalendermåned.
Betalingsfristene blir som i dag, med seks terminer. Skatteetaten er i dialog med leverandørene av lønns- og personalsystemer slik at programmene tilpasses denne endringen.
Hvis du jobber med lønn og har spørsmål rundt håndtering av ansattes reiser og reiseregninger, så husk at Simployers økonomirådgivere hver dag sitter klar til å svare på dine spørsmål.
Simployer AS
Tlf.: 69 97 17 00
E-post: info.no@simployer.com
Adresse:
Kalnesveien 5
1712 Grålum
Mer kontaktinformasjon ›
© 2024 - Simployer AS