- Kunnskapsrike helt ned til detaljnivå

I april var 60 av Infotjenesters kunder samlet til et historisk brukerforum i bedriftens nye lokaler på Grålum.
onsdag 2. mai 2012
Lesetid: 2 Minutter

Tilbakemeldingen fra deltakerne var at dette var nyttig, både forelesningene og erfarings-utvekslingen. Forumet har lenge vært etterspurt, både eksternt og internt.
- Dette har vært grundig og rolig som alltid med Infotjenester. De har kontroll på det de formidler og har virkelig greie på det de snakker om, sier en fornøyd kursdeltaker Ann – Karin Bakke, som jobber i Prosjekt Felles Framtid AS i Sandefjord.

Agnes Øye, bedriftssykepleier i Bergen Kommunale Kraftselskap, sier seg enig.

- Her får vi svar på alle detaljene som vi har behov for å vite. Foreleserne er kunnskapsrike helt ned til detaljnivå, og det er jo der vi har problemer.

Temaer som treffer
- Dette er første gang vi arrangerer Brukerforum og første gangen vi inviterer kundene hjem til oss. Hovedmålet vårt med forumet er å komme nærmere kundene våre og gjøre noe for dem i en annen setting, gi dem et faglig løft og la dem utveksle erfaringer seg imellom. Vi legger vekt på å ha foredrag med temaer som treffer, og lar dem komme nærmere løsningene, sier en av de ansvarlige for Brukerforum, Elisabeth Brevik Karlsen i Infotjenester.

- Vi håper å kunne kjøre dette minst en gang i året, og det er ikke umulig at vi arrangerer Brukerforum i flere større byer i løpet av 2012.

-Hva er tilbakemeldingene fra deltakerne?

- Deltakerne er fornøyde, og det samme er vi. Evalueringen sier at de vil ha flere workshops og mer tid til erfaringsutveksling. Vi har deltakere fra firmaer med alt fra 3 til 1500 ansatte, og de har de samme universelle problemstillingene.

Vil ha mer tid
Bakke og Øye berømmer det faglige innholdet, men de etterlyser begge mer tid.

- Brukerforum kunne gjerne ha vart et par dager. Det blir mye rein forelesning, og bare halvannen time til workshops. Det synes vi er for lite. Vi savner tid til å utveksle erfaringer. Det burde være en hel dag til workshops.

Bakkes arbeidsplass har foreløpig bare sykemeldingsoppfølging gjennom HRessurs, men skal utvide systemet til å gjelde flere områder. Hun føler at HRessurs er et veldig nyttig verktøy som gjør at de ikke går glipp av en eneste tidsfrist.

- Vi får rapportert til NAV og til den sykemeldte, og det skjer mye mer jevnlig enn tidligere. Alt er med i HRessurs, sammenlignet med før da vi måtte ha et parallelt loggsystem på oppfølgingen.

Helst to dager
Det som fikk personalkonsulent og IA-koordinator June Dahlman hos Nexans til å bli med på Brukerforum, var at de nylig gikk «live» med HRessurs når det gjelder sykefravær og oppfølging. Hun beskriver dagen hos Infotjenester som veldig bra og informativ. Også workshopen var bra, med nyttige erfaringer fra andre som hun fikk ta del i.

– Workshopen gir meg mest, for da får man én til én kontakt, sier Dahlman som har lang erfaring med personalarbeid.

– Helt siden systemet til Oddvar Iversen, så jeg har vært med lenge. I Nexans bruker vi sykefraværsystemet til HRessurs, samt Lederhåndboka og Personalhåndboka.


Hold deg oppdatert med gratis nyhetsbrev

Vi sender ut gratis nyhetsbrev hver uke, med relevante nyheter for deg som er leder eller jobber med HR, personal, lønn, økonomi eller HMS.

Meld deg på ved å fylle ut skjemaet nedenfor - du kan når som helst melde deg av.

Ved å sende inn skjemaet godtar du våre vilkår


Del siden: